Mimo rosnącego poziomu komputeryzacji druki cieszą się nadal dużym powodzeniem. Różnorodny park maszynowy umożliwia wykonanie małego nakładu (druki niskonakładowe to np. 10, 20, 70 szt. egzemplarzy) lub realizowane są duże nakłady (druki wysokonakładowe, np. 1000, 5000 czy 30.000 szt.).
Główne technologie druku to:
Cel, zastosowanie gotowego materiału i potrzeby klientów wskazują na to, czy jest to druk pełnokolorowy (CMYK) czy monochromatyczny (jednokolorowy) lub najtańszy czarno-biały. Największy wpływ na cenę ma jednak nośnik, czyli na przykład papier. Dlatego najbardziej opłacalny jest druk dwustronny, jednak jeśli zachodzi taka potrzeba, stosuje się również druk jednostronny.
Druk indywidualny zajmuje stosunkowo dużo czasu, dlatego dla materiałów promocyjnych o ustalonych formatach i konkretnie wybranym papierze proponujemy tańszy druk zbiorczy (zapytaj o cenę).
Niezmiennym powodzeniem cieszą się:
W dalszej kolejności:
Projektem graficznym nazywamy kompletny skład danej reklamy przygotowany do druku. Projekt określa rozmieszczenie tekstów, zdjęć i elementów graficznych na nośniku. Jednak przede wszystkim projekt jest przystosowany do druku na profesjonalnych maszynach drukarskich. Oznacza to, że jest przygotowany w skali 1:1 w odpowiedniej rozdzielczości, posiada kolory dostosowane pod profil barwny maszyny na której będzie drukowany, uwzględnia niezbędne naddatki technologiczne czyli tzw. spady, przestrzega wszystkich ograniczeń wynikających z wybranej technologii druku oraz jest zapisany w formacie pliku najlepiej przygotowanym pod postscript.
Projekt graficzny jest przygotowywany przez grafika we współpracy z klientem. Klient określa treść merytoryczną: dostarcza teksty i precyzuje swoje oczekiwania względem projektu. Jeśli klient dysponuje własnymi zdjęciami, które chciałby wykorzystać w reklamie, może je przekazać grafikowi. Jeśli zdjęć nie posiada, to agencja przedstawia propozycje z własnej bazy zdjęć lub pośredniczy w zakupie płatnych, komercyjnych fotografii.
Po ustaleniu szczegółów grafik przygotowuje wstępny projekt, który jest prezentowany klientowi. Wspólnie ustalane są niezbędne korekty aż do uzyskania dopracowanego projektu spełniającego zakładane wymagania.
Projekt, zanim przejdzie do produkcji, ma obowiązkowo 3 poziomy korekty eliminujące wszelkie błędy, a po zatwierdzeniu go przez klienta ustalany jest rodzaj papieru ( np. kredowy błyszczący, kredowy matowy, powlekany jednostronnie, karton), jego gramatura (najczęściej wybierane są papiery od 90 g/m2 do 350 g/m2).
Projekty są przygotowywane pod klisze sitodrukowe lub blachy offsetowe oraz do uzgodnionych prac introligatorskich (np. foliowanie matowe lub błyszczące, lakierowanie offsetowe lub dyspersyjne, bigowanie, falcowanie, szycie zeszytowe, klejenie).
Niezmiernie rzadko wykonuje się Cromalin (system prób koloru. Istnieją dwie odmiany tego systemu – odbitki analogowe, naświetlane przy użyciu klisz, oraz wydruki cyfrowe) ze względu na jego dość wysoką cenę. Daje on jednak gwarancję utrzymania kolorów na wydruku.
Oprawa prac wielostronicowych wykonywana jest etapami – zszywanie drutem lub zszywanie nićmi, potem klejenie na gorąco lub na zimno i okładkowanie - oprawa twarda lub miękka.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ulepszenia funkcjonalności naszego serwisu oraz w celach statystycznych.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczacych cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Rozumiem