Każdy banner (poliester powlekany PCV) jest odporny na wilgoć, promieniowanie UV (w procesie produkcji może być nałożony laminat pojedynczy lub laminat podwójny), odporny na niską i wysoką temperaturę, wytrzymały na rozerwania, rozdarcia, świetny do utrzymania w czystości. Stosowany do ekspozycji zewnętrznej i wewnętrznej, na ścianach budynków, wolno stojących konstrukcjach, a także jako element dekoracji czy inscenizacji, w halach ekspozycyjnych, na ścianach w pomieszczeniach, jako kotara czy parawan.
Najczęściej kupowane bannery mają gramaturę od 440 do 510 g/m2. W produkcji indywidualnie do potrzeb wykonywane są wzmocnienia na krawędziach (zgrzewy wzmacniające), montowane metalowe oczka przelotowe lub zgrzewane tunele.
Bannery wykonane są w technice druku solwentowego, cyfrowego, wielkoformatowego lub, coraz rzadziej, kolorowa grafika jest klejona z folii samoprzylepnych.
Wymiary produkcyjne w druku są dowolne, maszyna drukująca ma ograniczenia, więc długość krótszego boku to ok. 5 m, długość drugiego boku dowolna. Rozwiązaniem dla bannerów o większych powierzchniach, kilkadziesiąt czy kilkaset metrów kwadratowych jest zgrzewanie wielu części wydrukowanych płaszczyzn, co nie jest szczególnym utrudnieniem w procesie produkcji i nie zmienia walorów merytorycznych i estetycznych.
W zależności od wybranego miejsca, rodzaju ściany czy konstrukcji, wielkości (mały/duży) rozwieszanie bannerów odbywa się bezpośrednio do elewacji, do ściany czy innego podłoża za pomocą kotew montażowych czy kołków.
Gumy, obejmy, cybanty, śruby rzymskie, linka stalowa umożliwiają poprawne umocowanie bannerów i siatek mesh na specjalnych konstrukcjach wykonywanych indywidualnie, najczęściej z aluminium.
FRONTLIT to najpowszechniej stosowany banner (winyl) jako nośnik reklamy z drukiem jednostronnym, na którą światło pada z przodu. Dedykowany zasadniczo na elewacje, ogrodzenia pełne, na ściany w pomieszczeniach, do ekspozycji na ścianach targowych czy jako firmowy obrus na stół.
BACKLIT to tkanina bannerowa przeznaczona głównie jako lico kasetonów, lightboxów, kiedy źródło światła podświetla reklamę od strony niezadrukowanej. Ten specjalistyczny materiał idealnie rozprasza światło, przeznaczony jest do sitodruku i druku solwentowego. Gramatura od 500 do 510 g/m2.
BLOCKOUT najczęściej drukowany jest z dwóch stron. Bez ryzyka można przeznaczyć go do ekspozycji w mocnym słońcu, na otwartej przestrzeni, na ogrodzeniach ażurowych, rozpiąć na konstrukcji wolnostojącej. Ten rodzaj banneru posiada czarną przekładkę niwelujące przenikanie światła, przez co obie strony wydruku są równie czytelne. Gramatura od 440 do 780 g/m2.
Banner to też podstawowy materiał plandekowy, jednak o wyższej jakości niż bannery reklamowe promocyjne. Powszechnie stosowane są autoryzowane materiały francuskie, belgijskie i niemieckie o gramaturze 700 g/m2 i splocie 9x9 oraz o gramaturze 900 g/m2 i splocie 12x12.
Zalecane jest przynajmniej jednokrotne laminowanie, które dodatkowo zabezpiecza przed wycieraniem kolorów zadruku cyfrowego. Do wykonania plandek wiązanych, oczkowanych lub typu kurtyna musi powstać indywidualny schemat produkcyjny zgodny z istniejącą konstrukcją nośna (pałąki), umożliwiający indywidualnie zgrzewanie elementów i okucie przestrzeni ładunkowej.
Mesh o wyglądzie i o strukturze siatki ma zastosowanie tam, gdzie reklama powinna być lżejsza niż banner. Zapewnia bardzo dobrą widoczność, dlatego najczęściej wykorzystywany jako nośnik reklamy umieszczanej na budynkach, gdy na elewacji są okna. Przez oczka siatki jest swobodny przepływ światła i powietrza. Zaletą tego nośnika jest też jego niewielka waga w stosunku do klasycznego materiału bannerowego. Gramatura od 240 do 340 g/m2.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ulepszenia funkcjonalności naszego serwisu oraz w celach statystycznych.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczacych cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Rozumiem