Na obiekt budowlany może się składać wiele różnych elementów. Niektóre z nich opisaliśmy szerzej w innych działach strony, np. tablice, reklamy świecące lub napisy ze styroduru. W tym dziale zajmiemy się pozostałymi elementami:
Zmieni każde wnętrze, nada charakter, podkreśli intencje architekta. Głównymi odbiorcami są:
Fototapety klejone mogą być na płyty kartonowo gipsowe lub ściany z tynkiem tradycyjnym wapiennym. Mogą być na szafach, drzwiach, ściankach przesuwnych, działowych, lodówkach.
Różnica jest tylko taka, że w zależności od podłoża druk jest na adekwatnym do potrzeb medium i indywidualnie dobieramy jest klej. Fototapeta nada głębię w pomieszczeniu, optycznie obniży je lub podwyższy, ukierunkuje wzrok, ukryje część niedoskonałości, zamaskuje ubytki.
Nie każde zdjęcie nadaje się na fototapetę. Z uwagi na wielkość ściany odpowiednio duża musi być również fotografia. Najlepsze efekty uzyskuje się drukując zdjęcia wykonane profesjonalnymi aparatami pełno klatkowymi o wielkości matrycy ponad 16 Mpx (milionów pikseli). Takie zdjęcia mają szerokość ponad 5 000 pikseli na dłuższym boku. Istnieje możliwość zakupu odpowiednio dużych zdjęć z internetu: daje to klientom możliwość wyboru odpowiadającej im fotografii z bazy tysięcy profesjonalnych zdjęć.
Podłoże musi być bardzo dobrze przygotowane! Nie może być tłuste, jest wyrównywane, usuwane są wszelkie ostre, wypukłe niedoskonałości. Ściany wapienne i płyty kartonowo gipsowe mogą mieć wyklejone fototapety papierowe, nakładanie jest standardowe – za pomocą kleju do tapet, wałka i szczotki. Tapeta z folii samoprzylepnej PCV może mieć laminat zabezpieczający, płynny lub rolowy, nakładany maszynowo (błyszczący lub matowy), a powierzchnie do klejenia naprawdę równe i gładkie.
Tapety są produkowane jak standardowe, w rolkach (bryty), ale szerokość jest dostosowana do konkretnej płaszczyzny (raczej nie przekracza szerokości laminatora, czyli 1,3 m). Bez względu na rodzaj materiału zawsze muszą być nadlewki technologiczne.
Witryna sklepowa, szyby okien i drzwi w budynkach firmowych i przemysłowych traktowane są coraz częściej jako wizytówka firmy. Mogą zaprosić, zachęcić do odwiedzin, poinformować o ofercie, podać proste i niezbędne informacje. Jest to szybki i bardzo efektowny sposób na promocję i komunikację z klientami.
Pieczołowicie wykonana reklama, z dbałością o szczegóły, z sensownie dobranych materiałów przyniesie korzyść, ponieważ klient niejednokrotnie identyfikuje wygląd zewnętrzny i wewnętrzny firmy z jakością oferowanych towarów i usług. Jest to ważny czynnik pierwszego wrażenia, jakie można uzyskać na oknach, drzwiach, na gablotach ekspozycyjnych, lodówkach, szklanych ściankach działowych, na lightboxach czy oprawach oświetleniowych.
Paleta materiałów do aplikacji jest naprawdę szeroka, a podpowiedzią ich wyboru są określone funkcje i czas ekspozycji reklamy:
Jeżeli witryna nie zostanie uszkodzona mechanicznie, jej trwałość można szacować na lata. Mycie wyklejonych szyb nie stanowi problemu, ograniczenia dotyczą jedynie stosowania ostrych, ścierających środków myjących czy chemicznych (np. rozcieńczalnik uniwersalny, aceton, rozcieńczalnik nitro, które rozpuszczają laminat i wymywają solvent bezpowrotnie).
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu ulepszenia funkcjonalności naszego serwisu oraz w celach statystycznych.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczacych cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Rozumiem